duminică, 4 martie 2012

De ce este persuasiva metoda acordari de cadouri?

Cele mai cunoscute teorii care explica eficacitatea acordarii de cadouri sunt in regula reciprocitati si principiul simpatiei. Mai intai, regula reciprocitatii spune ca ar trebui sa incercam sa rasplatim ceea ce ne-a oferit o alta persoana.Cu alte cuvinte fie ca primim o monstra gratuita, fie o machiare gratuita ,fie orice alt cadou, ne simtim indatorati si , astfel suntem mai dispusi sa recompensam persoana care ne-a facut cadoul. Spre deosebire de aceasta , explicatia simpatiei sugereaza ca oameni care dau ceva altora sunt perceputi ca fiind amabili si buni. Drept rezultat, sunt placuti si devin mai persuasivi.
In final, ar trebui sa mentionam ca, daca decideti sa incercati strategia acordarii de cadouri , ar trebui sa fiti atenti. Nu reuseste intodeauna. Uni considera ca oamenii nu se simt obligati sa raspunda comportamentelor pozitive atunci cand comportamentul de care au beneficiat nu este perceput drept cadou ,ci drept mita sau presiune de a se conforma. Asadar , acordarea de cadouri trebuie perceputa de tinta ca fiind un act altruist, nu unul egoist